tentoonstellingen

soap sculptuur and queen of holland in coda museum

Tentoonstelling Oogstrelend Schoon in Coda Museum in Apeldoorn, 2003

Naamloos-gescand-01

Donateursprent Grafisch Atelier Utrecht, Boterbrief, margine zeefdruk en licht 1.40×1.80 cm oplage 65 LLoyd Hotel, Culturele Ambasade Amsterdam

Dat pril geluk onder druk staat van invloeden van buitenaf, toont ze in Vers, een installatie van honderden, uit zwarte kunsthars gegoten eieren, naar het lijkt lukraak opgestapeld op zes glasplaatjes. Ze hebben hun maagdelijk wit verloren, het kopje is er af. De eieren zijn te koop voor fl 69,- per stuk. Een symbolisch bedrag, want niet kostendekkend. Symbolisch ook omdat het naar standje 69 verwijst. Als een bezoeker een ei heeft uitgezocht, wordt het voorzien van een vers-stempel./Annemieke Jansen

 

vers3 2

tentoonstelling ‘Vers’, 2000

In veel werken zet Voskamp van Noord haar lichaam in. Het gebruik van het lichaam, de fysieke ervaring die de kunstenaar deelt met de beschouwer biedt een herkenbare ingang en maakt het voor de beschouwer makkelijk een relatie aan te gaan met het werk. Terwijl de werken vaak herinneren aan de lichamelijke aanwezigheid van de kunstenaar, draait het in haar werk ook juist om onzichtbaarheid, het niet fysieke.

flesh for fantasy

tentoonstelling ‘Flesh for Fantasy’, Palazo delle Papese, Siena,Italy by Offina Giovani MEAT C-print,dibond 80x70cm oplage 3, New York 1998

Het werk In de hemel’, 2000 is een fotoregistratie van de lichaamsafdrukken van haar ouders in het gras. De kale plekken in het gras vormen silhouetten, een inversie van de lichamen. Het lichaam is afwezig maar heeft een spoor achtergelaten, alsof de mensen zijn versmolten met de aarde in een kosmische verbinding.jardin a'mourHet verbond tussen mens-mens en natuur, hoe onwaarschijnlijk het heden ten dage ook klinkt  is een aspect in Voskamp van Noord haar werk dat steeds  belangrijker wordt. De vorm die zij ontwikkelt om die universele verbindende energie zichtbaar te maken is juist weer hedendaags.